Dagens frukost

Somsagt så försöker jag bli av med mitt sockersug så jag försöker äta mer av bra mat så jag inte blir hungrig och trycker i mig det första söta jag ser så idag gjorde jag en matig frukost. Bananglass! Vi brukar oftast ha frusta bananer i frysen då vi ist för at slänga dåliga(väldigt mogna) bananer så hackar vi ner dom och fryser dom! Så imorse gjorde jag denna och då slängde jag ner lite proteinpulver och kakao också.
Den innehöll:
Ca 2 frysta bananer 
3/4 dl proteinpulver Whey 80 med smak jordgubb
2 msk kakao
Sen mixar man ihop allt i en matberedare tills det blir den konsitens man önskar, jag hällde i ca 1 msk vatten också för att det skulle gå lite snabbare.
 
Blev iallafall väldigt mätt på den och gott blir det också! Jag gillar verkligen inte att dricka proteinpulver utan föredrar isf aminosyror så då är det ju najs att smyga in det i mat haha. Kram på er!
 
Mat & Recept | |
Upp