Favoritdagen på hela året

Det är sjukt hur mycket jag redan längtar till julafton. Det är så himla mysigt och jag kan inte vänta på att få börja köpa julklappar, baka massa julgodis, pynta hemma och bara mysa och känna lugn. 
 
Julafton är den mysigaste dagen på året för mig och jag känner mig så fruktansvärt tacksam att jag gillar julafton och får chansen att fira den med nära och kära då jag vet att det är en jobbig dag för många. Våra julaftonar brukar bestå av att vi käkar tomtegröt någon gång vid 11 med korvmackor, det brukar variera var vi äter gröten men vi brukar äta med mormor iallafall, sedan så far vi hem och fixar inför att antingen fara dit vi ska fira eller ta emot gäster. Vi brukar fira jul antingen hemma hos oss, hos vår faster eller i stugan och alla är på samma ställe som så det är lätt och ta sig överallt. 
 
Men jag längtar verkligen till vintern och julen då jag tycker det är oerhört mysigt!!
 
Allmänt | |
Upp